Fiskelycka!!

Igår var jag och fiskade med Mamma, Tomas & Axel.. Vi åkte ut till hallsberg till
en mysig sjö, glömt bort namnet :P Ooops .. Men vi hade fiskelycka kan man ju säga :D
Tomas fick upp en liten gös som han sen slängde i, sen axel en gös på 1,6 kg :)
It´s a keeper.. Sen en JÄTTE STOR gös som vägde 4,3 KG, var 77 cm lång.. :P
Men den slängde vi i sen efter ett antal bilder på baddaren..
För en sån stor och gammal fisk får massa rom, så i med den igen.. :P
Sen fick äntligen jag upp en Gös på 1,4 kg.. :) Sen tomas en på 1,4
och sen fick jag upp ännu en till på 1,5 kg.. Massa firrar med oss hem.. Gött..
har aldrig ätit gös ;P Det blev sammanlagt 2 kg filé, och i affären kostar ren filé 400 kr kg..
Ska lägga upp massa bilder oxå .. :) Älskar att fiska när det blir några firrar iaf.. :P

Åkte från Örebro klockan 11.00.. Kom sen hem igen 19.00 så det blev en lååång dag.. :) Men kul! :D


  

               Min firre som vägde 1,4

  

     Axels STORA gös på 4,3 kg.. Helt otroligt :P

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0