Spike mår bättre nu!

Har inte berättat för alla om den traumatiska dagen i början på veckan!
Jag, tommy & Billy tog våra vovvar (Spike & Nova) Nova är en amstaff tik btw.
Dom fick springa av sig lite på en inhägnad badplats..

Sen kom en gubbe fram till oss med sin stora vovve.. En hanhund såklart..
och vi förklarade att Spike inte går ihop med hanhundar..
Men han tyckte att dom borde hälsa på varandra, att det skulle gå bättre om
de fick hälsa.. Blabla bla... Och att hans hund kunde säga ifrån osv...
Dumma som vi var (Lätt att vara eftersmart) så lät vi dom hälsa..
Det slutade med att Spike blev biten i huvudet och den andra hunden i benet..

Hemsk upplevelse, och det var tur att Tommy var där, för jag klarade inte
av att se bråket.. Jag gick iväg med händerna för öronen och grät..
Jag trodde väl att det skulle sluta värre än det det gjorde..


Här är en bild på stackars Spike för 3 dagar sen.. Hans sår och öga
ser mycket bättre nu, såren läker bra.. Så nu ska jag bara försöka
glömma den hemska händelsen.. Brrr.. ... :/


    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0